Dataansvarlig
Complea A/S er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi behandler om vores kunder og samarbejdspartnere.
Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.
Complea A/S
Bøgildsmindevej 7
9400 Nørresundby
CVR-nr.: 33153716
Kontakt
Hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, kan du kontakte os via info@complea.dk.
Beskrivelse af behandlingen af personoplysninger
I forbindelse med det daglige arbejde hos Complea A/S, vil vi løbende behandle personoplysninger fra forskellige brugere bl.a. på vores hjemmeside, sociale medier, mail, direkte fra kunder, leverandører og samarbejdspartnere. Behandlingen af disse personoplysninger vil altid ske på baggrund af et samtykke fra den pågældende.
Behandling af personoplysninger ifm. ovenstående vil som udgangspunkt være i forbindelse med at besvare henvendelser eller opfylde den aftale, som du eller den virksomhed, du er ansat i, har indgået eller ønsker at indgå med os.
Indsamling og behandling af ikke-følsomme personoplysninger foretages altid i overensstemmelse med den til enhver tidsgældende persondatalovgivning.
Complea A/S vil alene kun behandle de personoplysninger, som vi har et sagligt grundlag for og som er nødvendige for formålet, ligesom personoplysninger alene videregives til tredjemand, hvis der er et særskilt og sagligt grundlag herfor.
I visse og særlige tilfælde kan der henvises til interesseafvejningsreglen i databeskyttelsesforordningen.
Besøg på hjemmeside
Når du besøger vores hjemmeside, så anvender vi cookies for at hjemmesiden kan fungere, hvilket du kan læse mere om i vores cookiepolitik.
Kommunikation med potentielle kunder
Når du har spørgsmål til vores produkter og løsninger, eller ønsker at høre mere om vores services, så kan du kontakte os via mail og telefon.
Herigennem vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig.
Dette kan for eksempel ske gennem besvarelse af spørgsmål om vores ydelser eller andre relevante informationer. Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.
Vi vil typisk behandle følgende almindelige ikke-følsomme personoplysninger: navn, stilling, email, telefonnummer og virksomhedsnavn.
Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Der forelægger ingen konkrete regler i persondatalovgivningen om, hvornår personoplysninger skal slettes. Den dataansvarlige, i dette tilfælde Complea A/S, vurderer i den enkelte situation, hvornår persondata bør slettes. Vi sletter vores kommunikation med dig, når det står klart, om du ønsker vores ydelser eller ej. Altså slettes al persondata den dag, hvor disse ikke længere tjener et sagligt formål.
Skulle der i særlige tilfælde opstå et behov for at opbevare dine personoplysninger i længere tid, vil dette altid begrundes i, at disse oplysninger tjener et sagligt formål.
Kunder
Vi har behov for at kommunikere med vores kunder, så vi sikrer os, at ydelsen leveres korrekt. Herigennem kan vi behandle oplysninger om navn, adresse, ydelser, særlige aftaler, betalingsinformationer og lignende.
Vi behandler dine oplysninger for at kunne yde dig en service i forbindelse med en kontrakt vedrørende vores produkter (databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b)
Vi behandler dine oplysninger ud fra en retslig forpligtelse for at overholde gældende bogføringslovgivning (databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1 litra c)
Vi skal gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven. Det betyder, at vi gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kan der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse, ydelsesbeskrivelse.
Vi opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år efter at indeværende regnskabsår er afsluttet.
Jobansøgninger
Vi tager glædeligt imod jobansøgninger med henblik på at vurdere, om de matcher et ansættelsesbehov i vores virksomhed.
Dette gælder både opfordrede og uopfordrede ansøgninger.
Når en kandidat uploader sine personoplysninger via en ansøgning eller CV på vores hjemmeside, skal kandidaten aktivt besvare, om vi må gemme dennes oplysninger. Dette gør sig både gældende for uopfordrede og opfordrede ansøgningsmateriale.
Svares der ja hertil opbevares ansøgningen og/eller CV så længe det tjener et sagligt formål jf. artikel 5, stk.1, litra e – dog maksimalt i 6 måneder.
Beslutningsgrundlaget for de maksimalt 6 måneder er, at kandidaten kan komme i betragtning til andre stillinger i virksomheden, såfremt kandidaten ønsker dette og ikke ansættes i den søgte stilling.
Ovenstående samtykke er afgivet frivilligt og er ikke en forudsætning for at søge og komme i betragtning til relevante stillinger.
Gives der ikke samtykke, da vil kandidatens ansøgningsmateriale blive slettet, når ansættelsesprocessen til aktuelle stilling er afsluttet.
HR gennemgår løbende vores jobbank, hvorfor kandidaterne løbende vil modtage svar.
Hvis det vurderes, at der ikke er det rette match mellem kandidaten og stillingen, gives der et afslag og ansøgningsmaterialet slettes umiddelbart herefter.
Ses der modsat et match mellem kandidaten og den søgte stilling eller en anden relevant stilling i virksomheden, indkaldes kandidaten til en samtale. Personoplysningerne gemmes så længe kandidaten er i spil til jobbet, dog maksimalt i 6 måneder.
Her kan der ligeledes gives særskilt information om behandling af kandidatens data eller indhentes særskilt frivilligt samtykke til at indhente referencer.
Ansættes en kandidat, gemmes ansøgningsmateriale på medarbejderens mappe på et lukket drev, hvor der kun gives adgang til person, hvor det tjener et sagligt formål.
Når du sender din ansøgning og/eller CV til os, er vores behandlingshjemmel databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f (interesseafvejning, idet vi har en legitim interesse i at besætte stillingen med en passende kandidat).
Videregivelse af personoplysninger
Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand.
Tredjelandeoverførsler
Vi benytter kun data behandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS.
Behandlingssikkerhed
Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.
Vi har lavet risikovurderinger af vores behandling af personoplysninger, og har herefter indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at øge behandlingssikkerheden.
En af vores vigtigste foranstaltninger er at holde vores medarbejdere opdaterede om GDPR via løbende awareness træning samt ved at gennemgå vores GDPR-procedurer med medarbejderne.
De registreredes rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Disse rettigheder omhandler:
- Indsigtsret i dine personoplysninger
- Rettelse af urigtige oplysninger om dig selv
- Sletning af personoplysninger om dig selv
- Begrænsning i behandlingen af dine personoplysninger
- Mulighed for at trække dit samtykke tilbage
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os via ovenstående oplysninger, så står vi klar til at hjælpe med dette.
Din henvendelse vil blive behandlet indenfor en måned fra modtagelse og du får skriftligt svar retur med resultatet eller begrundelse, hvis vi ikke kan imødekomme henvendelsen.
Skulle du efterfølgende være utilfreds med behandlingen af dine persondata kan du klage til datatilsynet.
Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
Senest opdateret – juni 2024