Hos NS System i Frederikshavn er der tryk på telefonerne i salgsafdelingen. Det gamle analoge telefonanlæg kunne ikke håndtere presset, så NS System måtte finde en leverandør af en ny optimeret kommunikationsløsning. Valget faldt på Complea, og det har resulteret i, at alle telefoniske henvendelser nu bliver betjent optimalt, og at der er kommet flere kunder i butikken.
Da NS System var på udkig efter en ny kommunikationsløsning, var kravet, at det skulle være en komplet IP-løsning, og at den skulle være prisoptimal. Flere tilbud fra forskellige leverandører blev indhentet, men valget faldt på Complea. Jesper Gammelgaard, IT-ansvarlig hos NS System fortæller: ”Grunden, til at vi valgte Compleas tilbud, var en kombination af prisen, løsningens funktionaliteter og fleksibilitet samt den gode service, som vi fik allerede fra dag ét. Complea er meget konkurrencedygtig på prisen, og det havde stor indflydelse på vores valg.”
NS System, der producerer tekstiltryk på bl.a. sports-, arbejds- og profilbeklædning, er opdelt i flere afdelinger. Særligt i salgsafdelingen er behovet for et effektivt kommunikationssystem altafgørende.
”Vi havde store problemer med det analoge anlæg, som slet ikke kunne håndtere de mange samtidige opkald. Det betød, at kunderne nogle gange blev smidt af, og at vi derfor mistede ordrer”, fortæller Jesper Gammelgaard.
Complea har installeret en IP-løsning, der omfatter fastnettelefoni i hele virksomheden samt al mobiltelefoni. Løsningen er udformet på baggrund af NS Systems specifikke behov og imødekommer bl.a. krav om et skræddersyet kø-system, mulighed for at systemets brugere kan se status på alle opkald samt en omstillefunktion, så sælgerne selv kan stille opkald videre. Kommunikationsløsningen giver mulighed for, at antallet af telefonlinjer kan skaleres op og ned efter behov, så NS Systems kunder kan altid komme igennem. ”Vi har fået en løsning, som er meget kundevenlig, og som understøtter alle vores krav, og den har sparet os mange penge”, siger Jesper Gammelgaard.
Vi har fået en driftsikker løsning, der er meget økonomisk og fleksibel
Jesper Gammelgaard IT-ansvarlig - NS System
NS System kan selv justere den nye kommunikationsløsning i forhold til aktuelle behov.
”Det er nemt at administrere og justere løsningen, men de fleste af opgaverne sender vi dog videre til Compleas supportcenter. Det er nemt i en travl hverdag, og så er vi sikre på, at opgaven bliver løst rigtigt første gang af Compleas kompetente teknikere. Alt i alt har vi fået en driftsikker løsning, der er meget økonomisk og fleksibel”, slutter Jesper Gammelgaard.