menu

Afhængig af velfungerende IT-infrastruktur

Belysningsvirksomheden Nordlux A/S lyser det mørke Jylland op med sin opadgående succes, og har siden virksomheden startede i Aalborg i 1977 vokset sig til at blive en international forretning. Virksomheden tæller i dag omkring 100 ansatte, fordelt på kontorer i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, England, Frankrig og Belgien. For at kunne håndtere salget af flere tusinde lamper dagligt samt hele processen bag, er Nordlux dybt afhængig af en velfungerende IT-infrastruktur. 

Et godt sats

Nordlux’ og Compleas samarbejde strækker sig helt tilbage til 2014, hvor Nordlux stod og manglede en ny leverandør til telefoni, som Complea tilbød dengang. Valget stod mellem et stort IT-hus og Complea, som på daværende tidspunkt stadig var en forholdsvis ny spiller på markedet, omend med vækst i raketfart. Nordlux valgte at ”tage chancen”, som Lars Pedersen, IT ansvarlig hos Nordlux fortæller og fortsætter:
 
”Vi har holdt ved Complea lige siden og ikke fortrudt vores valg, tværtimod.”

Sidenhen har Complea også overtaget driften af Nordlux’ IT-setup og står dermed for overvågning og servicering af Nordlux’ servere samt support, når behovet opstår for medarbejderne, hvortil Lars Pedersen kommenterer:

”Det fjerner en del bekymringer at have en serviceaftale der gør, at vi altid kan ringe til Compleas support og få den hjælp vi behøver – også uden det koster ekstra hver gang. Det giver et godt flow og ordningen med et fast månedligt abonnement letter administrationsarbejdet betydeligt.” 

”Især i disse tider, hvor sikkerhed er alfa omega, giver det en værdsat tryghed at have specialister til at drive vores infrastruktur.”

Niels Jakobsen 
Direktør - Nordlux A/S

Vokseværk

Selvom Complea og Nordlux er fra to vidt forskellige brancher, lider begge af det samme: vokseværk. Der er dermed en rigtig god forståelse for vigtigheden i, at Nordlux IT-mæssigt skal kunne følge med sin egen udvikling og samtidig være tro mod egne værdier, som er beskrevet gennem ordene Integritet, Dynamisk og Begejstring.

Direktør hos Nordlux, Niels Jakobsen sætter ord på den tryghed det giver Nordlux at have en samarbejdspartner, hvor tingene fungerer: 

”Især i disse tider, hvor sikkerhed er alfa omega, giver det en værdsat tryghed at have specialister til at drive vores infrastruktur.”

 

Et højt servicegen

Endnu et fælles træk, som bidrager til en særlig forståelse og det gode samarbejde, er det høje servicegen, som dagligt praktiseres over for kunderne. For Niels Jakobsen opleves det især igennem Compleas høje grad af tilgængelighed og evne til at finde en løsning på tingene:

”Når jeg har brug for hjælp, ringer jeg altid til Complea. Vores flerårige samarbejde er blevet en hygiejnefaktor, hvor tingene bare spiller uden man rigtigt tænker over det,” fortæller Niels Jakobsen.

Lars Pedersen bemærker samtidig, at samarbejdet gør hans hverdag nemmere, når han med ro i maven kan bede medarbejderne kontakte Compleas support direkte og vide, at forespørgslen bliver håndteret:
 
”Jeg behøver aldrig bekymre mig om opgaven bliver løst eller bruge tid på opfølgning, fordi jeg af erfaring ved, at Complea løser tingene og yder en god service. Det betyder jeg kan rette fokus mod andre opgaver og i endnu større grad bidrage til Nordlux’ succes og udvikling.”

Lars Pedersen - IT ansvarlig hos Nordlux A/S

OM NORDLUX

  • Grundlagt i 1977 og beliggende i Aalborg
  • Designer, producerer og forhandler inden- og udendørs lamper
  • 100 ansatte fordelt rundt i verden
  • Kontorer i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, England, Frankrig og Belgien.

OM SAMARBEJDET:

  • Drift og backup af komplet IT-system
  • Supporterer på Office 365 ydelser
  • Drift af servere
  • First level support

+45 9632 7000
mail@complea.dk
CVR-nr: 33153716 

NØRRESUNDBY

Bøgildsmindevej 7
9400 Nørresundby

FREDERIKSHAVN

Knivholtvej 2D
9900 Frederikshavn