Nørresundby Boligselskab er stiftet i 1956 og bygger og administrerer boliger. Virksomhedens historie startede selvsagt i Nørresundby, men har sidenhen spredt sig til 3.500 boliger fordelt på 59 afdelinger i Nord- og Midtjylland. Med et beboerdemokrati i fokus i de forskellige afdelinger, sørger Nørresundby Boligselskab for at forblive et nytænkende og nærværende boligselskab med beboernes interesse i fokus.
For at opretholde status som et moderne og nytænkende boligselskab, er det nødvendigt for Nørresundby Boligselskab at følge med tiden på alle parametre og i høj grad også IT. Med Compleas løsning har administrationen mulighed for at fokusere på kerneopgaven i dagligdagen, uden at skulle bekymre sig om IT.
Direktør hos Nørresundby Boligselskab, Lars Emborg lægger ikke skjul på, at samarbejdets økonomiske rammer fra start har været af betydning for om aftalen kom i hus: ”Som et nordjysk selskab, så går tingene også lidt op i økonomi […] kan det økonomisk svare sig?” -spørg Lars retorisk ud i rummet med et smil på læben og fortsætter: ”Nu kan alting alligevel ikke gøres op i penge. Jeg tror på, at det går lige i O P op, men når vi så måler på nogle af de andre værdier – sådan noget som ingen nedetider og hurtig respons – det at tingene bliver skiftet ud, og der er serviceaftaler i forbindelse med al hardware, så tror jeg sagtens, at man kan få regnestykket til at være yderst positivt.”
Det vi mærker mest til i dagligdagen, er muligheden for at kontakte Compleas support i forbindelse med den daglige drift og sparring.
Lars Emborg Direktør, Nørresundby Boligselskab
Ligesom hos mange af vores andre kunder, var administrationen i Nørresundby Boligselskab en smule nervøse for selve dagen, hvor opstarten skulle ske og Compleas folk skulle skifte fra selskabets egen server til Compleas hosting. Nervøsiteten blev heldigvis gjort til skamme med en glidende og ganske ubemærket overgang. Lars udtaler: ”Det mærkede vi faktisk ikke meget til. Billedlig talt, så holdte vi en forlænget frokost, og så var vi sådan set kørende, og det har været smertefrit.” Lars beretter omkring dagligdagen, hvor den største forandring er muligheden for at kunne kontakte Compleas support. To nøglemedarbejdere i Nørresundby Boligselskabs administration er koblet op som kontaktpersoner og har den primære kontakt med support, hvor generel sparring også er en værdsat service.