menu

Kvalitet, nærvær og service i fokus

KPK Døre og Vinduer A/S er en solid virksomhed på Nykøbing Mors, hvis historie startede i 1950’erne. Virksomheden leverer døre og vinduer på specielle mål til håndværkere i hele Danmark og har siden tidernes morgen lagt vægt på kvalitet og en nærværende og servicemindet kunderelation. Med stigende travlhed, har KPK fundet ud af, at det kræver et intelligent telefonsystem at opretholde den personlige og tætte relation til kunderne. 

Tro mod værdierne 

KPK har i over et halvt århundrede leveret kvalitet og god service til kunder igennem flere generationer. De langvarige relationer og nye kunder, som kommer i lind strøm, skyldes KPK’s succes med at være let tilgængelig, tale håndværkernes sprog, have respekt for kundens forretning og levere kvalitet. 

Det er vigtigt for KPK at bevare værdierne, især i en tid med meget travlhed. KPK har derfor ønsket et intelligent telefonsystem, som selv kan distribuere opkald ud til relevante kontakt- og fagpersoner. Det betyder alle kunder ringer ind på hovednummeret og kan dirigeres direkte videre til den enkelte kundes kontaktperson eller den medarbejder, som kunden eksempelvis talte med for 10 minutter siden. KPK har fundet den rette løsning hos Complea, og et godt samarbejde har taget form. 

Salgs- og marketingchef, Peter Bechmann sætter ord på nogle af de kvaliteter, som det intelligente telefonsystem har givet KPK:

”Vi er til for håndværkerne uanset om det er en nyopstartet enkeltmandsvirksomhed eller en større virksomhed, og det er vigtigt for os, at vi er nemme at få fat på i alle henseender, så vores arbejde kan bidrage til kundens succes. Det betyder vi hurtigt skal kunne håndtere al kommunikation, hvad enten det kommer i form af et opkald, en tegning med nedskrevne mål, en e-mail eller via vores app, KPK 365. I sådan et samarbejde er det vigtigt med tæt kontakt og så dur det ikke noget, at kunden først skal have fat på forskellige medarbejdere for at ramme den rigtige. Opkaldet skal ramme rigtigt første gang for ikke at spilde kundens tid og det kan vi nu efterleve med det nye telefonsystem.” 

”Vi har haft nem adgang til Complea, så vi hele tiden har haft hjælp og vejledning inden for kort rækkevidde.”

Peter Bechmann
Salgs- og marketingchef - KPK Døre og Vinduer A/S

Intelligent telefonsystem højner servicen

Missionen lykkedes og med det nye telefonsystem, formår KPK at få en stor forretning til at synes lille og nærværende for kunden, fordi kunden dirigeres direkte til den ønskede person med minimal ventetid eller mellemled. Ud over den eksterne service er højnet, er arbejdsbyrden internt lettet en del; kundesupporterne har færre omstillinger fordi de automatisk distribueres ud til kontakt- og fagpersoner og de opkald, der modtages, er mere målrettede og relevante for den enkelte medarbejder. 

 

Smertefri implementering

Implementeringen af telefonsystemet foregik smertefrit, selvom det var under travle forhold. Peter Bechmann kommenterer: 

”Implementeringen foregik utrolig nemt og vi har følt os i trygge hænder hele vejen. Vi har haft nem adgang til Complea, så vi hele tiden har haft hjælp og vejledning inden for kort rækkevidde. Det har gjort implementeringsprocessen gnidningsfri for medarbejderne og virksomheden i det hele taget.” 
 

OM KPK

  • Beliggende på Nykøbing Mors med opstart i 1950'erne
  • Producerer dør- og vinduesløsninger til håndværkere i hele Danmark
  • Er en del af Inwido-koncernen - Europas største producent af vinduer og blandt de førende leverandører af døre

OM SAMARBEJDET:

  • Installeret 3CX løsning og Totalview
  • Installeret historisk routning med integration til C5
  • First level support

+45 9632 7000
mail@complea.dk
CVR-nr: 33153716 

NØRRESUNDBY

Bøgildsmindevej 7
9400 Nørresundby

FREDERIKSHAVN

Knivholtvej 2D
9900 Frederikshavn