menu

Komplet ip-kommunikationsløsning sikrer Hydrema store besparelser

Hydrema, der udvikler højteknologiske entreprenørmaskiner, oplevede et stigende behov for en effektiviseret og mere prisøkonomisk telefoniløsning. I den forbindelse har Complea leveret en komplet IP-kommunikationsløsning, som har optimeret virksomhedens telefoni samt reduceret telefonudgifterne med 50 %.


Hos Hydrema, der har hovedsæde i Støvring, var de høje telefoniudgifter blevet et tilbagevendende irritationsmoment. Desuden havde det gamle kobberbaserede telefonsystem ingen funktionaliteter. ”Vi vidste, at vores telefonudgifter var for høje, men vi ønskede ikke at ændre på noget af frygt for, at det ville give en masse problemer. Men da vi fandt ud af, hvor stort besparelsespotentialet var, tog vi alligevel affære”, fortæller Peter Bak, IT-medarbejder hos Hydrema.

Forbedret kommunikation

Da Hydremas nye IP-telefonsystem skulle installeres, blev opgaven udført i løbet af en eftermiddag. Og allerede næste dag kunne de mange danske medarbejdere tage systemet i brug. ”Compleas teknikere installerede hurtigt og problemfrit systemet. Efterfølgende har teknikerne udbedret småfejl og tilrettet systemet, som har fungeret rigtig fint”, fortæller Peter Bak. Hydrema har valgt udelukkende at benytte IP-løsningens omstillingsfunktion samt kalenderintegration i receptionen. ”Vores receptionsmedarbejdere er glade for omstillingssystemet, og kalenderintegrationen er også meget brugbar, idet vi har fået et godt overblik over alle vores danske medarbejdere. På den måde kan vi give vores kunder en endnu bedre service, når de ringer”, siger Peter Bak.

"Compleas IP-kommunikationsløsning viste sig at være den mest økonomisk fordelagtige."

Peter Bak, IT-medarbejder - Hydrema

Effektiv og øjeblikkelig support

Da Hydrema valgte Complea som leverandør af en samlet IP-kommunikationsløsning, var det ikke helt uden betænkeligheder. ”Nogle af mine kollegaer sagde: ”Complea, dem har vi aldrig hørt om”, men jeg må sige, at de har gjort vores bekymringer til skamme. Vi har fået en virkelig god telefoniløsning, der sparer os for mange penge. Der vil naturligvis altid være udfordringer, når man overgår fra kobber- til IP-telefoni, men Complea har været meget hurtige til at løse de problemer, der opstår undervejs. Jeg vil sige, at support er en af Compleas helt stærke sider, for når vi indgiver en sag, får vi straks support. Hvis jeg sammenligner med, hvordan vores tidligere telefonudbyder supporterede os, er Compleas service-setup på et helt andet niveau”, slutter Peter Bak.

OM HYDREMA

  • Grundlagt i 1959
  • 450 ansatte i koncernen, 250 i Danmark og 200 på hovedsædet i Støvring
  • Afdelinger i Danmark, Tyskland, Sverige, Norge, England og USA
  • Beskæftiget med udvikling og produktion af højteknologiske entreprenørmaskiner og -materiel
  • Omsætning ca. 600 mio. kr.

OM SAMARBEJDET:

  • Levering, installation af 3CX
  • Phone System
  • Administration af og service på 3CX Phone System
  • Levering, installation og administration af TotalView PC-omstilling og kalenderintegration

+45 9632 7000
mail@complea.dk
CVR-nr: 33153716 

NØRRESUNDBY

Bøgildsmindevej 7
9400 Nørresundby

FREDERIKSHAVN

Knivholtvej 2D
9900 Frederikshavn

Vi bruger cookies til at forbedre vores website og din oplevelse.